نوشته شده توسط : نازی

در مقالات قبلی شما را با ایده های خرید هدایای مردانه و هدایای زنانه آشنا کردیم. ایده برای کادو تولد شاید برایتان جالب باشد که مقاله هدیه تولد پسران را بخوانید. در این پست ایده های جالب هدیه تولد برای دختران و نوجوانان جوان و همچنین هدایای تولد مناسب دختران را به شما ارائه خواهیم داد.

دختران همیشه هنگام دریافت هدیه سلیقه خاصی دارند اما از آنجا که همیشه انتخاب متفاوتی دارند انتخاب هدیه مناسب برای آنها کمی دشوار است. به همین دلیل ، قبل از خرید هدیه ، باید گزینه های زیادی را در نظر بگیرید.

گاهی اوقات آنها با کوچکترین هدیه مانند شاخه صورتی تعجب و خوشحال می شوند ، اما وقتی حوصله آنها سر نرود ، از هیچ چیز ، حتی انگشتر الماس خوشحال نمی شوند. این خصوصیاتی است که اکثر دختران دارند و هرگز نمی توانید در هر لحظه بدانید در قلب آنها چه می گذرد!

بنابراین ما سعی کردیم لیستی از هدایای مختلف را ارائه دهیم که می تواند لبخند لبهای هر دختری را بدون توجه به خلق و خو و انتظارات به ارمغان بیاورد.

ایده های عالی هدیه تولد برای دختران و نوجوانان جوان
1) دستبندهای الهام بخش
به عنوان یک هدیه تولد ، یک دستبند زیبا همراه با یک پیام الهام بخش حک شده به شریک زندگی ، خواهر یا دخترتان هدیه دهید.

این دستبند نه تنها برای مچ دست ظریف او مناسب است بلکه در صورت بروز مشکلات او را به مبارزه تشویق می کند.

با این هدیه به او اطمینان می دهید که از حمایت بی قید و شرط شما برخوردار است و همچنین او را تشویق می کنید که به خودش اعتماد کند.

هدیه تولد دخترانه - دستبند آهامبخش مناسب هدیه تولد دخترانه
2) بالش قمری
یک هدیه تولد متفاوت و البته زیبا برای دختران. چراغ های LED داخل این بالش ها باعث درخشش آنها در شب تاریک شده و جلوه بصری زیبا و دلنشینی را در اتاق ایجاد می کنند.

هدیه تولد دخترانه-بالش مهتاب-هدیه جالب تولد دخترانه
3) ساعت هوشمند
این یکی از گرانترین هدیه های تولد است که مطمئناً همه دختران آن را دوست دارند و سالها ماندگار خواهد بود. این هدیه علاوه بر جنبه عملی زیبایی است.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



کاربردهای متفاوت نمک در خانه,کاربرد نمک در خانه

نمک را روی تخته گوشت بمالید و به این ترتیب آن را تمیز و ضدعفونی کنید


نمک کالایی آن چنان گرانبها است که در زمان باستان به عنوان دستمزد به کارگران می‌دادند. نکته ی جالب این است که ریشه ی واژه‌ی salary که در زبان انگلیسی به معنی دستمزد است، از salt به معنی نمک آمده است، و در آن زمان به عنوان "‌نسبت نمک دریافتی به میزان کار کارگران‌”‌ اطلاق می شد.

امروزه، از نمک برای طعم دادن به غذاها و همین طور بسیاری کارهای ضروری دیگر استفاده می‌شود.

در ادامه به کاربردهای جالب و مهم نمک در خانه اشاره می‌کنیم:

۱. تمیز کردن تخته گوشت
حدود یک مشت نمک درشت به همراه آب لیمو بهترین ترکیبی است که می‌توانید روی تخته گوشت بمالید و به این ترتیب آن را تمیز و ضدعفونی کنید.

۲. جلا دادن وسایل برنجی
برای از بین بردن لکه های سخت از ظروف و وسایل برنجی، از خمیر نمک و سرکه استفاده کنید. البته، افزودن مقداری آب لیمو هم می‌تواند مفید باشد؛ آب لیمو خمیر نمک و سرکه را کمی رقیق تر می‌کند و سپس می‌توانید این ترکیب را روی وسایل برنجی بمالید. سپس وسایل برنجی تان را با آب ولرم بشویید، و با یک پارچه ی سفید و تمیز و بدون پرز کاملا خشک شان کنید.

۳. تمیز کردن ظروف سوخته و سیاه شده
اگر ظرف هایتان در اثر حرارت سیاه شدند یا آثار غذاهای سوخته کف ظرف هایتان ماند، نواحی سوخته یا سیاه شده ی ظروف تان را خیس کنید و روی آن نمک بپاشید، بعد از ده دقیقه آن را بسایید و با آب بشویید. راه دیگر آن است که داخل ظرف را پر از آب کنید و سپس یک مشت نمک داخل آب بریزید و بگذارید یک شب بماند. فردای آن روز ظرف را روی آتش بگذارید و اجازه دهید محلول آب و نمک جوش بیاید. با این کار از شر آثار سوختگی بر روی ظروفتان خلاص می‌شوید. اگر پس از شستشو، لکه ها به طور کامل پاک نشدند، این کار را یک بار دیگر نیز تکرار کنید.

۴. خاموش کردن آتش روی اجاق گاز
اگر قابلمه یا ماهیتابه تان روی اجاق گاز آتش گرفت، به سرعت اجاق را خاموش کنید، و سپس روی آتش نمک یا جوش شیرین بپاشید. هرگز به جای نمک یا جوش شیرین، از شکر، بکینگ پودر یا آرد استفاده نکنید.

۵. برای آب کردن یخ‌های پیاده‌رو
در فصل سرما پیش از بارش برف و باران شدید، روی پیاده رو یا هر مکان سرباز در اطراف خانه تان سنگ نمک قرار دهید. این کار باعث می‌شود یخ هرگز به زمین نچسبد؛ به ویژه اگر زمین تان از جنس بتون باشد.

۶. پاک کردن لکه های قهوه یا چای
برای پاک کردن لکه های قهوه یا چای از فنجان ها یا لیوان های سفالی و چینی، آنها را با نمک یا خمیر نمک و سرکه‌ی سفید بسایید. لکه ها و حلقه های روی گلدان ها را که در اثر آب به جای می مانند نیز می توان با مالیدن نمک پاک کرد. اگر دریچه ی گلدان بسیار تنگ است و دست داخل آن نمی‌رود، آن را پر از محلول غلیظ آب و نمک کنید و محکم تکان دهید؛ و بعد از مدتی بشویید.

۷. تسکین درد ناشی از کشیدن دندان
شستن دهان با محلول آب گرم و نمک بعد از کشیدن دندان باعث تسکین و آرامش درد می‌شود. نمک باکتری های دهان را از بین می برد و آب نیز مانده های غذا را از دهان می‌شوید. این کار برای تسکین درد لثه ها نیز مفید است.

۸. تسکین سوزش ناشی از گزش حشرات
با آب و نمک خمیر درست کنید و آن را ده دقیقه روی محل گزش حشره بگذارید. برای جلوگیری انتقال بیماری، حتما پیش از این کار محل گزش را به خوبی بشویید.

۹. از بین بردن لیسه های باغچه
روی لیسه های باغ یا باغچه تان کمی نمک‌ بپاشید. این باعث می‌شود آنها آب بدن شان را از دست بدهند و از بین بروند.

۱۰. درست کردن ژله
برای این که ژله سریع تر آماده شود، ظرف ژله را در یک ظرف بزرگ تر بگذارید و اطراف آن را پر از قطعه های یخ و نمک کنید.

۱۱. برای دور کردن مورچه ها
یکی از خاصیت‌های معروف نمک این است که مورچه ها را از غذا و به طور کلی از خانه تان دور می‌کند. فقط کافی است کنار پنجره ها یا اطراف سبد میوه یا غذاها نمک‌ بپاشید، و دیگر هرگز این حشرات کوچکِ سیاه را نبینید.

 

۱۲. درمان بیماری ها با نمک
همچنین نمک‌ برای درمان برخی بیماری ها یا ناراحتی ها نظیر سندرم پای ورزشکاران نیز مفید است. برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری، شخص مبتلا باید هر دفعه به مدت پنج تا ده دقیقه پای خود را در محلولی از دو قاشق چایخوری نمک‌ در هر نیم لیتر آب قرار دهد. نمک پاها را نرم و لطیف می کند و باعث می شود داروهای ضدقارچ به شکلی موثرتر در آن نفوذ کنند.

 


سرماخوردگی نیز به کمک نمک‌ قابل درمان است. غرغره‌ی آب نمک گلودرد را تسکین می‌دهد، و گرفتگی بینی نیز با محلول آب و نمک‌ به نسبت یک قاشق چایخوری در هر نیم لیتر آب برطرف می شود؛ به این صورت که آب نمک را توسط قطره چکان داخل بینی بریزید، و سپس بینی را با فشار خالی کنید.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/interesting1-applications1-salt.html



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 کاربرد قهوه در خانه داری, کاربردهای قهوه

دانه های قهوه می توانند پوست تان را لایه برداری کنند

 

قهوه علاوه بر اینکه یک نوشیدنی خوش طعم است می تواند کاربرهای جالبی غیر از خوارکی داشته باشد. در این مقاله به شما کاربردهای جالب قهوه که هرگر نمی دانستید را معرفی می کنیم.

 

کاربردهای جالب قهوه، تقویت و زیبایی مو تا پولیش لوازم چوبی!

میلیون‌ها نفر در دنیا هستند که قهوه را به هر نوشیدنی دیگری ترجیح می‌دهند. قهوه، آپشن‌های متنوعی هم دارد؛‌ از اسپرسو گرفته تا قهوه با شیر، قهوه‌ی داغ، قهوه‌ی سرد و... اما مهمتر از همه‌ی اینها، کاربردهایی غیر از نوشیدن است که قهوه دارد. بیشتر این کاربردها ربطی به پخت و پز ندارند.

 

قهوه به عنوان خوشبو کننده‌ دست

چه کسی هست که بوی جادویی و منحصر بفرد قهوه را دوست نداشته باشد؟ پس چرا از آن برای خوشبو کردن دستهای‌مان استفاده نکنیم؟ می توانید با پودر قهوه، بوی نامطبوع به جا مانده از پیاز و سیر را از دست‌های‌تان از بین ببرید. قهوه را خوب به همه جای دست هایتان بمالید و سپس آب بکشید. همین! دست‌های‌تان بوی قهوه می دهند.

 

ماسک صورت

قهوه علاوه بر طعم و عطر شگفت انگیزش، برای پوست هم فوایدی دارد. دانه های قهوه می توانند پوست تان را لایه برداری کنند. این دانه ها تاثیر ضد چین و چروک روی پوست دارند زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. همین ویژگی قهوه باعث شده که یکی از بهترین محصولات برای مراقبت از پوست باشد. شما می توانید از دانه های قهوه مستقیما روی پوست‌تان استفاده کنید یا اینکه با ان ماسک صورت تهیه کنید.

 

مثلا: یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به پودر قهوه اضافه کرده و کاملا ترکیب کنید. ماسک را روی صورت بگذارید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. مرطوب کننده بزنید و خیلی زود نتیجه را ببینید! این ماسک به خوبی می تواند پوست چرب را پاکسازی کند.

 

خوشبو کننده‌ یخچال

برای همه‌ی ما حداقل یک بار پیش آمده که در یخچال را باز کرده‌ایم و بوی بدی به مشام‌مان خورده است. بوهای تند ماهی یا بعضی از غذاهای تند واقعا مقاوم هستند. پس چطور باید مشکل را حل کنید؟ قهوه به خوبی می‌تواند بوی نامطبوع داخل یخچال را از بین ببرد، درست همانطور که بوی بد دست‌های‌تان را از بین می‌برد. یک فنجان قهوه در یخچال بگذارید تا بوهای ناخوشایند را جذب کند. به همین راحتی!

 

آنتی سلولیت

بیشتر کرم‌های آنتی سلولیت موجود در داروخانه ها یک عنصر مشترک دارند و آنهم قهوه است. مشکل اینجاست که همه‌ی آنها نسبتا گرانقیمت هستند، پس اگر در خانه قهوه دارید چرا خودتان برای اینکار از آن استفاده نکنید؟ شما می‌توانید خودتان یک آنتی سلولیت بسازید. پس مانده‌ی قهوه‌تان را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به قسمت مورد نظر زده و با حرکات دورانی به مدت چند دقیقه ماساژ بدهید. سپس آب بکشید. این هم یک راه ارزانقیمت تر برای برطرف کردن سلولیت، آنهم با پس مانده‌ی قهوه تان!

 

کک زدایی حیوان خانگی

حیوان خانگی‌تان هم می‌توانید از قهوه بهره ببرد. چطور؟ قهوه به دلیل بوی قوی که دارد می‌تواند کک ها و انگل های خون آشام را از حیوان خانگی‌تان بتاراند. بعد از حمام کردن حیوان خانگی‌تان، بدنش را با قهوه‌ی دم کشیده ماساژ دهید. حالا یک سگ یا گربه‌ی خوشبو دارید!

 

تقویت و زیبایی موها

 

قهوه کاربردهای زیادی برای زیبایی دارد و علاوه بر اینکه برای پوست مفید است برای موهای‌تان هم خوب است. قهوه باعث درخشش موها می شود و کافئین درمان بسیار خوبی برای ریزش موهاست زیرا رشد مو را تقویت کرده و آن را تغذیه می‌کند. مقداری قهوه دم کنید (آنقدر که برای تمام موهای‌تان کافی باشد)، بگذارید خنک شود و سپس با آن پوست سرتان را با حرکات دورانی ماساژ دهید، ضمنا می‌توانید قهوه را به تمام موهای‌تان هم بزنید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

 

تقویت خاک گیاهان

این را دیگر انتظار نداشتید، درست است؟! معلوم شده که قهوه می‌تواند خاک باغچه تان را با نیتروژن تقویت کند. می توانید با قهوه کود درست کنید اما توجه داشته باشید که مقدار قهوه نباید از 20 درصد بیشتر باشد، در غیر اینصورت کود شما، دوز زیادی از قهوه خواهد داشت که به نفع باغچه‌تان نیست. این کود می تواند خاک باغچه را تقویت کند و ضمنا برای گیاهان گلدانی تان نیز مفید است.

 

 

کاربرد قهوه,کاربرد جالب قهوه

دانه های قهوه می توانند پوست تان را لایه برداری کنند

 

دور کردن گربه ها

اگر حیاط، باغچه یا تراس داشته باشید حتما دیده‌اید که گربه‌ی همسایه یا خیابان وارد این فضا شده است. این گربه‌ها دوست دارند روی گیاهان خانگی ادرار کنند. قهوه راهی است که می‌توانید بدون اینکه آزاری به حیوان برسانید آنها را دور کنید. بیشتر گربه‌ها نمی‌توانند بوی تند قهوه را تحمل کنند و معمولا از آن دور می‌شوند. فقط کافیست مقداری قهوه را با پوست پرتقال یا لیمو ترکیب کرده و همانجاهایی بگذارید که دوست ندارید پای گربه‌ای به آنجا برسد.

 

لایه بردار

قهوه یک لایه بردار طبیعی عالی است که سلول های مرده‌ی پوست را می زداید. شما می‌توانید خودتان لایه بردار بسازید: قهوه را با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و به عنوان اسکراب آن را برای قسمت هایی از بدن که می خواهید لایه برداری کنید به کار ببرید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

 

خوشبو کننده‌ی هوا

اگر نمی‌خواهید برای خوشبو کردن فضای اتومبیل یا داخل خانه از خوشبو کننده های شیمیایی استفاده کنید می توانید از قهوه کمک بگیرید. اگر قهوه می تواند فضای داخل یخچال را خوشبو کند پس می توان اتاق تان را هم خوشبو کند. مقداری قهوه ی خشک یا پس مانده را در یک جوراب نایلونی که دیگر استفاده نمی کنید بریزید و در اتاق قرار دهید. همین کار را می توانید برای کمد و اتومبیل تان هم انجام دهید.

 

پولیش وسایل چوبی

قهوه می تواند وسایل چوبی خانه تان را تمیز کند و برق بیندازد. به جای اینکه ته مانده‌ی قهوه تان را دور بریزید، بگذارید خنک شود و سپس با یک تکه پارچه، روی سطح چوب بمالید. با این کار نه تنها مبلمان و وسایل چوبی تان برق خواهند زد بلکه فضای خانه تان هم خوشبو می شود.

 

دکوراسیون

فکر نمی کنید دانه های قهوه زیبا هستند؟ دانه های قهوه می توانند به عنوان تزئینی برای فضای اطراف تان باشند. می توانید خلاقیت و ابتکارتان را به کار بگیرید و از زیبایی این دانه ها لذت ببرید. یک ایده: یک بطری خوش ترکیب بلوری بخرید و آن را از دانه های قهوه پُر کنید. بطری را هر جایی که دوست دارید بگذارید و چشمانتان را بنوازید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/coffee2-applications2-home.html



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی


 

تنظیم فشار خون با لیمو, فواید قرار دادن لیمو در کنار تخت

چسباندن میخک روی لیمو باعث دوری حشرات می شود

 

اگر یک تکه لیمو را کنار تخت خود قرار دهید چه خواهد شد؟

همه می دانند که لیمو به دلیل مقادیر بالای ویتامین C برای ما مفید است. این میوه را به چای اضافه می کنیم و هنگام پخت و پز و سرماخوردگی از آن استفاده می کنیم. اما اینها همه خواص باورنکردنی لیموها نیستند.

همه می دانند که لیمو به دلیل مقادیر بالای ویتامین C برای ما مفید است. این میوه را به چای اضافه می کنیم و هنگام پخت و پز و سرماخوردگی از آن استفاده می کنیم. اما اینها همه خواص باورنکردنی لیموها نیستند.

 

با فایده های قرار دادن لیمو در کنار تخت آشنا شوید.

بالاخره استراحت خواهید کرد

عطر مرکبات سیستم عصبی را آرام می کند، اضطراب را کاهش می دهد و به تسکین تنش بعد از یک روز سخت کمک می کند. اگر روغن ضروری لیمو ندارید، از یک تکه لیمو استفاده کنید.

 

فواید لیمو در اتاق خواب, تاثیرات لیمو در اتاق خواب

عطر لیمو و مرکبات سیستم عصبی را آرام می کند

 

تمرکز و توجه شما بهبود می یابد

لیمو یک خاصیت شگفت انگیز دیگر نیز دارد: استنشاق عطر هر روز، فرد متمرکز تر می شود و فعالیت ذهنی و حافظه آنها بهبود می یابد. اگر بوی لیمو وجود داشته باشد، حتی در محل کار نیز اشتباهات کمتری انجام می شود. این نتیجه گیری توسط دانشمندان ژاپنی انجام شده است.

 

کاربرد لیمو در اتاق خواب,کاربرد لیمو در خانه

با استنشاق عطر لیمو، فرد متمرکزتر می شود و حافظه آنها بهبود می یابد

 

روحیه شما بهبود می یابد

اسانس لیمو یک داروی اثبات شده برای افسردگی است. به همین دلیل است که اگر تمام راه حل های درمانی را امتحان کرده اید اما آنها هرگز کمکی نکردند، به این میوه آفتابی توجه کنید.

 

فواید قرار دادن لیمو در کنار تخت, از بین بردن افسردگی با لیمو

اسانس لیمو یک داروی اثبات شده برای افسردگی است

 

هوا از میکروب ها پاک می شود

لیمو نه تنها عطر دلپذیر بلکه خاصیت ضد باکتریایی دارد. هوا را در اتاق به خوبی تمیز می کند.

 

 

بهبود بخشیدن به روحیه با لیمو,فایده های قرار دادن لیمو در کنار تخت

لیمو هوا را در اتاق به خوبی تمیز می کند

 

فشار خون بیشتر نیست

افراد زیادی از فشار خون بالا رنج می برند و لیمو نیز می تواند در اینجا کمک کند. بوی لیمو فشار خون را کاهش می دهد.

 

تاثیرات لیمو در اتاق خواب, تاثیر لیمو در خواب

بوی لیمو فشار خون را کاهش می دهد

 

حشرات شما را، آزار نمی دهند

مورچه ها، مگس ها، پشه ها و سایر حشرات بعید است که در خانه ای که بوی لیمو می دهد بمانند. و دیگر نیازی به هزینه کردن برای دافع مواد شیمیایی نیست. برای تأثیر بیشتر، میخک ها را به قطعات لیمو بچسبانید.

 

کاربرد لیمو در خانه,فواید لیمو در اتاق خواب

چسباندن میخک روی لیمو باعث دوری حشرات می شود

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

 

 
 
منبع:


:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

راهنمای چک کردن اتومبیل,تعمیر خودرو

چیزهای زیادی وجود دارد که شاید درباره اتومبیل خود آنها را نمی دانید

 

چیزهای زیادی وجود دارد که شاید درباره اتومبیل خود آنها را نمی دانید. در حقیقت، کارشناسان واقعی خودرو به شما خواهند گفت که بعضی از مواردی که فکر می کنید درباره اتومبیل خود می دانید ممکن است کمتر از واقعیت باشد.

این که آیا شما سالهاست که صاحب یک ماشین هستید یا فقط یاد گرفته اید که چگونه رانندگی کنید، چیزهای زیادی وجود دارد که شاید درباره اتومبیل خود آنها را نمی دانید. در حقیقت، کارشناسان واقعی خودرو به شما خواهند گفت که بعضی از مواردی که فکر می کنید درباره اتومبیل خود می دانید ممکن است کمتر از واقعیت باشد. به عنوان مثال تعداد زیادی از کارهایی که برای ماشین خود انجام می دهید ممکن است غیر ضروری باشد.

 

بنابراین لیستی از نکات و ترفندهای متخصص را به اشتراک می گذاریم که با آن ها آشنا شوید.

 

1. ممکن است باتری ماشین شما نیازی به تعویض نداشته باشد.

اگر به نظر می رسد که باتری ماشین شما مشکل دارد، اولین غریزه شما این است که باتری را تعویض کنید. اغلب، سیم های باتری به دلیل خوردگی مشکل ایجاد می کنند. یک ترفندی که مردم می توانند برای رفع این مشکل استفاده کنند ریختن نوشابه مشکی روی سیم ها است. که به مبارزه با فرسایش کمک می کند. یا ممکن است شارژ باتری به جای آن ارزان تر و آسان تر باشد. اگر نیاز به تعویض باتری دارید، اطمینان حاصل کنید که باتری جدید نو باشد زیرا باتری ها می توانند با گذشت زمان خراب شوند.

 

رازهای تعمیر خودرو, ترفندهایی برای تعمیر خودرو

ریختن نوشابه مشکی روی سیم های باتری باعث از بین رفتن فرسایش می شود

 

2. مهمتر این است که مطمئن شوید که روغن را از بین نبرید تا روغن آن را تمیز نگه دارید.

اگر فکر می کنید مجبور هستید هر 3،000 مایل روغن اتومبیل خود را مجدداً پر کنید، باید بدانید که متخصصان واقعاً پیشنهاد کردند که حدود 7،500 مایل انتظار داشته باشید، در حالی که برخی متخصصان ادعا می کنند صبر کردن حدود 10،000 مایل بی خطر است. وقتی صحبت از روغن خودرو می شود، مهمتر است که مطمئن شوید روغن ماشین شما به جای کثیف بودن، تمام نشود. روغن به طور معمول در اتومبیل های مدرن تبخیر می شود.

 

تعمیر خودرو,اسرار تعمیر خودرو

از تمام نشدن روغن اتومبیل تان مطمئن شوید

 

3. زنگ زدگی روی لنت های ترمز خود را بررسی کنید.

وقتی صدای ترمز ماشین را می شنوید، اولین غریزه شما این است که آنها را جایگزین کنید. به طور معمول، بهتر است ترمزها را برای زنگ زدگی درمان کنید که با مسواک زدن، خراشیدن آن به راحتی از بین می رود. به طور کلی، لنت های ترمز نیازی به تعویض ندارند تا زمانی که 90٪ از بین بروند.

 

زمان خرید روغن ترمز,رفع زنگ زدگی لنت ترمزها

زنگ زدگی روی لنت های ترمز خود را از بین ببرید

 

4- با بازرسی های رایگان مراقب باشید.

وقتی مکانیک شما به شما می گوید ماشین شما به چه چیزهایی احتیاج دارد و چه چیزهایی نیست، احتمالاً نمی خواهید یک متخصص را زیر سؤال ببرید. متأسفانه، مکانیک هایی در خارج از کشور وجود دارند که بیشتر به شما در زمینه اختصاص مشکلات پرداخت می کنند و حتی اگر اتومبیل خود را به یک "بازرسی رایگان" منتقل کنید. خوشبختانه علائمی وجود دارد که باید به دنبال آن باشید.

 

برای یک، اگر آنها ادعا می کنند که یک قسمت نیاز به تعویض دارد، یک مکانیک قابل اعتماد آن قسمت را به شما نشان می دهد و توضیح می دهد که چرا نمی توان آن را ثابت کرد. مکانیکی که فقط انتظار دارد کورکورانه آن را جایگزین کند، ممکن است بخواهد به صورتحساب شما بیفزاید. حتی زبان هم می تواند مسئله ای باشد. مراقب مکانیک باشید که ادعا می کند مشکلات برای توضیح بیش از حد پیچیده هستند، آنها سعی می کنند شما را از فکر کردن چیزی که مورد نیاز است بترسانند یا حتی سعی کنند شما را در مقابل سؤال شما قلدری کنند.

 

چک کردن اتومبیل,راهنمای چک کردن اتومبیل

از صحبت های مکانیک خود مطمئن شوید

 

5- از مکانیک خود بخواهید تا تایرهای خود را بچرخاند.

وقتی نوبت به چرخیدن لاستیک هایتان می رسد، از مکانیک خود نپرسید. نه تنها دشوار است که بگوییم که آیا آنها واقعاً جابجا شده اند، بلکه بسیاری از متخصصان اعتقاد ندارند که این در واقع به لاستیک در بهبود سرعت کمک می کند. اگر برای چرخاندن لاستیک های خود به مکانیک خود نیاز دارید و به هر دلیلی اجتناب ناپذیر می شود، آنها را با گچ علامت گذاری کنید تا از چرخش تایرها مطمئن شوید.

 

ترفندهایی برای تعمیر خودرو, نکاتی برای تعمیر خودرو

روی لاستیک هایتان با گچ علامت بزنید تا از چرخیدن آن ها مطمئن شوید

 

6. از چراغ موتور چک نترسید.

 

شایع ترین دلیل چراغ موتور شما در داشبورد شما ظاهر می شود زیرا درب گاز شما به اندازه کافی چسبیده نیست و باعث ورود اکسیژن از درون خط گاز می شود. اغلب، آنچه در داشبورد شما ظاهر می شود، به جای مشکلات واقعی ماشین، به طراحی وسیله نقلیه یا مشکلات نرم افزار بستگی دارد. (بیشتر بخوانید: دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو)

 

اسرار تعمیر خودرو,رازهای تعمیر خودرو

چراغ موتور چک به جای مشکلات واقعی ماشین، به طراحی وسیله نقلیه بستگی دارد

 

7. احتمالاً نیازی به مواد افزودنی خاصی ندارید.

یک متخصص ماشین یا مکانیک ماشین باید مواد افزودنی خاصی را برای موتور، مخزن بنزین یا گیرنده شما پیشنهاد دهد تا به عملکرد ماشین شما کمک کند. در واقع، ماشین شما قبلاً از بنزین و روغن موتور مواد افزودنی خاصی دریافت می کند. نکته مهمی که باید در اینجا به خاطر بسپارید این است که به طور منظم روغن را تغییر دهید.

 

تعمیر باتری ماشین,زمان خرید روغن ترمز

به طور منظم روغن را تغییر دهید

 

8- دوره های رانندگی آنلاین می توانند به پیشرفت تجربه رانندگی شما کمک کنند.

گذراندن دوره های رانندگی آنلاین مزایای زیادی دارد: آنها می توانند به شما در پس انداز کردن بیمه اتومبیل، گرفتن امتیاز از سابقه رانندگی خود کمک کنند و شما را در قوانین رانندگی به روز نگه دارند.

 

رفع زنگ زدگی لنت ترمزها,چک کردن اتومبیل

دوره رانندگی آنلاین می تواند شما را در قوانین رانندگی به روز نگه دارد

 

9. از سرعت جلوگیری کنید.

مگر اینکه در The Fast and Furious ستاره بازی کنید، هرگز نباید هنگام رانندگی از محدودیت های سرعت عبور کنید. این نه تنها خطر ابتلا به تصادف و مشکل در قانون را افزایش می دهد، ریاضیات پایه نشان می دهد که سرعت فقط در سفرهای طولانی کمک می کند. این امر به این دلیل است که هر چه سریعتر بروید، باید بیش از حد مجاز برسید، اما با همان افزایش متناسب. در سفری کمتر از 500 مایل، که بیش از یک ساعت طول دارد، بیشترین ذخیره شما 12 دقیقه است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/car-repair9-secrets.html



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()