نوشته شده توسط : نازی

عطر و ادوکلن
بهترین هدیه برای پسر، عطر و ادوکلن است.

در این مورد می توانید از نظرات خودش هم استفاده کنید.

در هر صورت اغلب پسرهای جوان عاشق عطر و ادوکلن هستند.

این کادو تا مدت ها باقی می ماند و یادآور خاطرات خوبی است.

چراغ خواب سه بعدی
این چراغ ها که به چراغ خواب سه بعدی طرح چهره معروف هستند ، کادو برای دوست پسر بسیار جالب و خلاقانه طراحی و ساخته می شوند.

کافیست شما عکس پسرتان را برای کسی که این کار را انجام می دهد ارسال کنید ، تا برای شما یک چراغ خواب بسیار عالی با چهره پسرتان بسازند.

این کادو هم ماندگار، هم خلاقانه و هم مختص مخاطب شماست و اثر زیادی را رویش می گذارد.

لوازم جانبی کامپیوتر
در انتخاب هدیه برای پسر، هارد اکسترنال، فلش مموری، پرینتر، هد ست، و لوازمی از این نوع را فراموش نکنید.

لپ تاپ و تبلت ها از ضروری ترین لوازم برای پسرها هستند با انتخاب یکی از وسایل جانبی لپ تاپ پسر خود را هیجان زده کنید.

عینک آفتابی
عینک های آفتابی در طرح ها و قیمت های متفاوتی عرضه می شوند که سلیقه های مختلف را راضی می کنند و با هر بودجه هم سازگاری دارند.

تیشرت های مارک دار
انتخاب تیشرت با توجه به سلیقه شما همیشه پسرتان را خوشحال می کند.

مهم این است که برای خرید هدیه وقت گذاشته اید ولی سعی کنید طرح و رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

تیشرت های ورزشی هم ایده خوبی هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



ظروف ملامین ظروفی هستند که به دلایلی نظیر مقاومت آنها در برابر شکستن، ارزان و سبک بودن، در زمانی نه چندان دور مورد توجه مردم و مصرف کنندگان بودند.

 

راهنمای خرید ظروف ملامین, تکنیک های خرید ظروف ملامین

ضخامت ظروف ملامین بر اساس ظرفیت آنها تعیین می گردد

 

البته در طی سالیان اخیر و با ورود ظروف دیگری نظیر پیرکس، چینی، آرکوپال و ...، این ظروف کاربرد خویش را در مجالس و محافل رسمی از دست داده و به صورت ظروفی که تنها در برخی اوقات خاص نظیر مسافرت ها و پیک نیک مورد استفاده قرار می گیرند، تبدیل گردیده اند. ملامین اولین بار حدود 50 سال پیش در ایتالیا ساخته شد و حدود 35-40 سال پیش به ایران راه یافت. با افزایش توجه مصرف کنندگان به استفاده از این ظروف در سالیان قبل، شرکت های تولیدی مختلفی در کشور به تولید این گروه از ظروف پرداختند. بر همین اساس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تهیه استانداردهایی متعدد تلاش نموده است تا با تدوین الگویی مناسب، تولیدات این شرکت ها را به محصولاتی که برای مصرف کنندگان بی زیان است بدل نماید. دانستن برخی از این اصول مذکور در استانداردها برای تهیه ظروفی مناسب تر جهت استفاده در منزل و مراكز غذاخوری جمعی، موثر خواهد بود.

 

ویژگی های ظروف ملامین

مواد اولیه مورد مصرف در ساخت ظروف ملامین غذاخوری می توانند شامل رزین ملامین، آلفا سلولز، پیگمان ها بوده و حداكثر تا 5 درصد وزن محصول از سایر مواد افزودنی مجاز و مندرج در استاندارد ملی ایران می باشد. مواد به كار رفته و نحوه ساخت این ظروف باید به گونه‏ای باشد كه تحت شرایط عادی استفاده از آنها در منزل و سایر مراکز، ترکیبات موجود در این ظروف به وسیله مواد غذایی استخراج نشود و در صورت استخراج، مقدار آن در حدی باشد كه سلامتی را به خطر نیندازد. برخی دیگر از خصوصیات این ظروف عبارتند از:

 

نشانه گذاری

نشانه‏ گذاری روی ظرف می بایست شامل اطلاعات زیر باشد که باید روی هر ظرف با قالب‏گیری یا حک كردن به طور خوانا و پاک نشدنی وجود داشته باشد.

 

الف) نام و علامت تجارتی سازنده

ب) كد متناسب با نوع ظرف

 

ضخامت

ضخامت این ظروف بر اساس ظرفیت آنها تعیین می گردد. حداقل ضخامت ظروفی که ظرفیتی کمتر از 100 میلی لیتر دارند، 8/1 میلی متر و حداقل ضخامت ظروفی که ظرفیت آنها بیش از 3000 میلی لیتر می باشند، 1/3 میلی متر است.

 

به کارگیری و استفاده از ظروف ملامین

علاوه بر دقت در هنگام خرید، در هنگام به کارگیری این ظروف نیز می‌بایست به نکاتی خاص توجه داشت.

 

 

شستشوی ظروف ملامین نباید توسط سیم ظرف‌شوئی یا دیگر اجسام خشن صورت گیرد. زیرا به کارگیری این وسایل موجب آسیب پوشش خارجی ظروف ملامین می‌گردد و این امر ممکن است برای سلامت افرادی که مواد غذائی خویش را در این ظروف میل می‌نمایند، مضر باشد.

 

سعی نمائید از ظروف ملامین برای مقاصدی نظیر خرد نمودن سبزی، گوشت و حتی بریدن میوه استفاده ننمائید. زیرا در این حالت ممکن است چاقوی تیز به لعاب موجود بر سطح خارجی ظروف آسیب بزند و تمیز نمودن این ظروف را سخت نماید. این قبیل منافذ و خراش های موجود در سطح ظروف، محل مناسبی برای رشد و تکثیر انواع میکروب ها می‌باشند.

 

همچنین مرور زمان ممكن است باعث از بین رفتن كیفیت این ظروف یا لب پر شدن آنها شود. به دلیل احتمال آلودگی، استفاده از ملامین های ترک دار و كهنه توصیه نمی شود. در پایان می بایست چنین نتیجه گیری نمود که اگرچه ظروف ملامین کاربری آسانی داشته و به دلیل سبکی و ارزان بودن نیز از اقبال عمومی برخوردارند، لیکن برای خرید، به کارگیری و استفاده از این ظروف در آشپزخانه نکات متعددی می بایست مورد نظر قرار گیرند. بر این اساس از نظر بهداشتی استفاده از ظروف دیگر نظیر پیرکس و چینی به ظروف ملامین ترجیح داده می‌شود.

 

راهنمای خرید ظروف ملامین

بر اساس موارد فوق، در هنگام خرید این ظروف دقت فرمایید که این ظروف دارای علامت استاندارد بوده و با استفاده از مجوز وزارت بهداشت تهیه شده باشند. در پشت این‌گونه ظروف (خصوصا ملامین و تفلون) شماره پروانه ساخت حك شده است كه تضمین كننده كیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تهیه ظرف و رعایت اصول بهداشتی است. این ظروف باید دارای مهر استاندارد باشد، در غیر این صورت ممكن است از ترکیبات غیر مجاز در تهیه آن استفاده شده باشد كه خطرناک هستند. ظروف ملامینی تقلبی اغلب سبك‌تر می‌باشند که دلیل آن می تواند به جهت عدم رعایت ضخامت مطلوب و نیز به کارگیری مواد اولیه نامرغوب باشد. جهت براق نمودن ظروف ملامین از پوشش گلیزر استفاده می شود كه در صورت مناسب نبودن این فرآیند پوشش دهی، پس از استفاده طولانی مدت، این پوشش ممکن است آسیب ببیند.

 

آسیب این پوشش موجب می‌گردد مواد زیر پوشش در ارتباط با مواد غذایی درون ظرف قرار گیرند. این مواد می توانند با ترکیبات غذایی واکنش داده و ترکیبات مضری را به داخل غذای مصرفی وارد نمایند.  بر این اساس در هنگام خرید ظروف ملامین دقت فرمائید که ظروف مورد انتخاب شما برای خرید، از انواع استاندارد و دارای شماره‌ی پروانه بهداشتی ساخت باشند. بنا بر اعلام معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، همه واحدهای تولیدی ظروف ملامین ملزم به حک این شماره در پشت ظروف هستند. مسئولین وزارت بهداشت در اعلامیه ای آورده اند: هم اكنون ظروفی كه با مجوز وزارت بهداشت تهیه می شوند، از نظر استانداردهای ملی و بین المللی كمترین مشكل را داشته و در به کارگیری آنها خطرات جدی مصرف كنندگان را تهدید نمی كند.

 منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buy2-melamine-containers2.html



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

راهنمای خرید پارچه, نکاتی برای خرید پارچه

لباس های پنبه ای در ایران نخی نام دارند

 

هنگام خرید لباس، کیف یا کفش و غیره به انواع اجناس پارچه با نام‌های عجیب و غریب مانند دانتل، بنگالین، لیوسل و غیره برمی خورید که اغلب روح خود فروشنده نیز به تفاوت آنها التفات ندارد و اگر از وی بپرسید که مثلاً تفاوت پلی استر و پلی اورتان چیست؟ شروع به بافتن فلسفه‌ می کند. ما به دور از تمام سفسطه ها برآن آمدیم تا مجموعه ای کامل از انواع پارچه را با کمک گرفتن از نساجان خارجی و وطنی جمع آوری نماییم.

 

پارچه از زمان های قدیم در میان انسان ها بوده و یکی از اختراعات مهم بشریت است؛ به طوری که ما هنوز نتوانستیم تصمیم بگیریم که بین چرخی که زیر پای آدمی می چرخد و پارچه که وی را می پوشاند کدام مهم تر بوده است. همه‌ی ما هم در طول زندگی مان پارچه دیده ایم و با آن سر و کار داشته ایم.

 

اگر شک دارید، نگاهی به لباس تن تان بیندازید، اگر لباس تان از ۵ سال پیش که دوش گرفتید، تا امروز رنگ قهوه‌ای و ظاهری خشک به خود گرفته و در حال ورقه ورقه شدن است که هیچ، در غیر این صورت شما پارچه به تن دارید. اگر از دسته‌ی اول هستید به مقاله‌ی انواع پارچه از الیاف طبیعی تا مصنوعی را بشناسید رجوع کنید و در جهت تولید این پوشش شگفت انگیز قدم بردارید.

 

شناخت انواع پارچه
نخی: لباس های پنبه ای در ایران نخی نام دارند. نخ پنبه ای از طریق بافندگی، به پارچه یا بافته های پنبه ای تبدیل می شود.

 

پلی استر: پلی استر کاملاً مصنوعی است. برای تولید این فرآورده از ترکیب دی متیل ترفتالات و منو اتیلن گلیکول و یا اسید ترفتالیک (جایگزین ماده اولیه دی متیل ترفتالات) در مجاورت کاتالیست های مناسب، استفاده می شود. پلیمر حاصل از ترکیب این دو ماده اولیه توسط پمپ از صفحات رشته ساز عبور داده می شود که تحت تاثیر هوای سرد به شکل لیف تبدیل می شوند.

 

ویسکوز: بر خلاف تصور عمومی الیافی بر پایه ی طبیعی و همچون پنبه و لینن دارای ماهیت گیاهی(سلولزی) هستند. تنها تفاوتی که می توان به الیاف ویسکوز (ریون) نسبت به پنبه و لینن نسبت داد نحوه ی ساخت این الیاف است. الیاف ویسکوز (مانند تولید کاغذ) از خمیر کردن سلولوز تشکیل می شوند.

 

لینن: لینن به پارچه ی کنفی هم معروف است و از پارچه های مناسب فصل تابستان محسوب می شود. مرغوبتربن نوع این پارچه از ۷۰ درصد پنبه، ۱۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد ویسکوز تهیه شده و بدترین نوع آن از ۵۰ درصد پنبه و ۵۰ درصد پلی استر، بدون ویسکوز است.

 

لاکرا یا الاستین: اسپندکس، لاکرا یا الاستین یک پارچه‌ی مصنوعی است که به خاصیت کشسانی فوق‌العاده اش شناخته می‌شود که از پلاستیک طبیعی محکمتر و بادوام‌تر است. از این پارچه در مواردی استفاده می‌شود که کشسانی، به خصوص برای راحتی مد نظر است. مانند کاربرد آن در لباس‌های ورزشی.

 

جیر: از پوست بز و گوساله تهیه می شود که طی فرایند خاصی و بوسیله وسایل خاصی رخ آن را پرداخت می کنند و سطح گوشتی را به صورت مخملی در می آورند که بیشتر به عنوان آستر در داخل دیگر محصولات استفاده می گردد.

 

چرم طبیعی: چرم از دباغی پوست حیوانات مختلف مانند گاو، گوسفند، شترمرغ، کروکودیل، مار و حتی کوسه! تهیه می شود.

 

چرم مصنوعی یا پی وی سی: چرم مصنوعی PVC «پی وی سی» و PU «پلی اورتان» ترکیبی از یک لایه روکش به نام Skin و یک لایه اسفنج از جنس PVC یا PU است که بر روی پارچه پوشش داده می شود.

 

کتان: پارچه ‌ای است که از الیاف ساقه‌ی کتان ساخته می شود. کتان گیاه علفی یکساله‌ و دارای برگ های سبز مات و ساقه‌ی متشکل از الیاف نرم و بلند است. از این الیاف نخ کتانی هم به دست می آورند. پارچه ی کتان به عنوان پادشاه پارچه ها شناخته می شود. از کتان برای ساخت لباس و مبلمان منزل استفاده می شود.

 

ابریشم: پارچه ابریشم از جمله پارچه هایی است که از الیاف طبیعی تولید شده اند این نوع پارچه از پیله کرم ابریشم تهیه می شود و همچنین به دلیل طبیعی بودن این نوع پارچه، هنگامی که سوزانده می شوند بوی موی سوخته می دهند. پارچه ی ابریشم از جوشاندن پیله ی درونی کرم ابریشم به دست می آید ولی  ابریشمی که با جوشاندن پیله تولید می شود دارای تارهای شکننده ی ابریشم است. همچنین پارچه ی ابریشم جزو پارچه هایی است که قابلیت تجزیه ی زیستی دارند.

 

پارچه ی ابریشم جزو مستحکم ترین پارچه ها در جهان است که دارای سطحی نرم و براق است. به دلیل پروتیئنی که در الیاف این پارچه وجود دارد پارچه ی ابریشم حررات را از خود عبور نمی دهد و آن را در خود نگه می دارد. نکته ی دیگری که باید در مورد پارچه ی ابریشم به آن اشاره کنیم این است که این نوع پارچه جزو پارچه های لوکس و گران قیمت به حساب می اید و در دوخت کروات، شال، مانتو، کت  و شلوار ، لوازم منزل و … از پارچه ی ابریشم استفاده می شود.

 

جین: پارچه ی جین پارچه جناغی بافت ناهموار پنبه ای است. در بافت این پارچه ها پود از زیر دو تار یا بیشتر عبور می کند. این پارچه دارای دوام و استحکام بالا است و یکی از سبک های مد است که در تمام دنیا استفاده می شود.

 

ریون: ماده‌ی اولیه‌ی ریون، سلولز است. سلولز از لینتر پنبه و یا خمیر چوب درختان مخروطی مانند سرو و کاج و مشابه آنها به دست می آید. برای تهیه ی ماده ی اولیه ی ریون لازم است سلولز الیاف کوتاه پنبه یا چوب به دقت بازیابی گردد. به این ترتیب با انجام یک سری عملیات شیمیایی در چندین مرحله، سلولز طبیعی به لیف ریون تبدیل می شود. بنابراین، ریون جزء الیاف سلولزی بازیافتی محسوب می شود.

 

نایلون: نایلون استحکام خوبی در برابر سایش و کشش دارد به همین دلیل موارد استعمال زیادی از جمله جوراب های نایلونی دارد که به علت قابلیت کششی زیاد در قسمت زانو و مفاصل کیسه ای نمی شود. فورا خشک می‌شوند ، زیرا رطوبت کمی به خود جذب می کنند.

 

کرپ: پارچه کرپ می تواند از جنس هایی چون ابریشم، پشم و یا پلی استر تهیه شده باشد. این پارچه با ظاهر توری شکل، معمولا دارای حالتی مجعد و پیچ خورده می باشد.

 

ساتن: در حقیقت ساتن و مخمل روش بافت پارچه را مشخص می کنند. برای بافتن ساتن، سطح پارچه ای که مشاهده می کنید. دارای نخ های بسیار طویلی است که همگی رو به یک سمت دارند. این نخ های پود حدوداً ۴/۱ اینچ یا بیشتر روی سطح قرار می گیرند. و سپس در پارچه فرو می روند. این روش باعث می شود. تا پارچه شکل ابریشمی و نرم پیدا کند.

 

گاباردین: نوعی پارچه با بافت ریز از پنبه، پشم یا الیاف مصنوعی با نقوش برجسته تیغ ماهی، جناقی یا مخلوط راه راه اریب است که همواره از سمت راست به چپ یا پایین به بالا بافته می شود.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/variety1-fabric2-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



ازدواج، جشن شروع یک زندگی دو نفره جدید است و تهیه جهیزیه عروس تنها بخشی از آن است. بخشی که هم هیجان انگیز است و باعث ذوق خانواده ها می شود و هم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باعث نگرانی در مورد هزینه ها خواهد شد.

 

در این مقاله با مهم ترین اصول تهیه جهیزیه عروس و بعضی توصیه های اقتصادی مربوط به آن آشنا خواهید شد.

 

از رسم و رسوم باخبر شوید

هر شهری و حتی بعضی از روستاهای یک شهر، قوانین متفاوتی برای تهیه جهیزیه عروس دارند؛ برای مثال در بعضی شهرهای ایران رسم است که خانواده عروس تمام اقلام جهیزیه را تهیه کند؛ در حالی که فرهنگ های دیگری هستند که تهیه فرش و سیستم صوتی و تصویری را بر عهده داماد می گذارند.

 

با اینکه هدف نهایی همه این رسوم خوشبختی عروس و داماد است؛ اما بهتر است برای اینکه بدانید باید چه چیزهایی را در لیست خریدتان بگذارید و چطور برنامه‌ریزی کنید، خیلی شفاف از خانواده عروس یا داماد درباره آداب و رسوم شان در تهیه جهیزیه سوال بپرسید.

 

اگر هم جزو دسته زوج هایی هستید که به رسوم کاری ندارند و دوست دارند زندگی شان را با هم بسازند که چه بهتر!

 

از اقلام بزرگ شروع کنید

بعد از اینکه از رسوم خانواده عروس و داماد مطلع شدید، وقت تهیه لیست می‌رسد. برای این کار باید بهتر است اول اقلام بزرگ را یادداشت کنید.

 

خریدهایی مثل یخچال و فریزر، سرویس خواب و سایر اقلام بزرگ را در اولویت قرار دهید و بعد سراغ اقلام کوچکتر مثل انواع میز های جلو مبلی و عسلی جدید، وسایل داخل کابینت و کشوها بروید و سعی کنید سراغ مدل‌های مدرن اما ساده باشید که از مد نمی‌افتند.

 

یکی از دلایل مهم شناسایی اقلام بزرگ این است که وقتی اول وسایل بزرگ را خریده باشید، می‌توانید خرید وسایل کوچکتر را از نظر رنگ و شکل با آن‌ها هماهنگ کنید. در غیر این صورت ممکن است ناهماهنگی پیش بیاید.

 

تم رنگی را مشخص کنید 

سعی کنید تم کلی رنگ هایی را که می خواهید در خانه تان به کار رود، شناسایی کنید و بعد دست به خرید بزنید. وقتی بدانید دوست دارید بیشتر از چه رنگ هایی استفاده کنید، باعث می شود سراغ خرید وسایلی بروید که هارمونی بیشتری با هم دارند. انتخاب تم رنگی علاوه بر سلیقه و علاقه شما، به محل زندگی، وضعیت آب و هوا و حتی آلودگی محیط بستگی دارد.

 

نکاتی برای خرید جهیزیه, تکنیک های خرید جهیزیه

تم رنگ هایی را که می خواهید در خانه به کار ببرید، انتخاب کنید و بعد خرید کنید

 

برای مثال اگر منزلتان در یکی از مناطق شلوغ تهران واقع شده، خرید مبلمان سفید انتخاب خوبی برایتان نخواهد بود، چون به علت آلودگی هوا خیلی زود کثیف خواهند شد. اگر از ترکیب رنگ ها اطلاعات خاصی ندارید؛ بهتر است چرخه رنگ ها را مطالعه کنید و بعد دست به انتخاب بزنید.

 

کم بخرید

چنانچه هنوز نمی دانید قرار است در خانه چند متری زندگی کنید یا از فرم خانه بی خبر هستید، تا جایی که امکان دارد کم خرید کنید و بیشتر خریدها را به وقتی موکول کنید که وضعیت خانه مشخص شد.

 

اگر می دانید فرم خانه تان چه شکلی است، دو گزینه پیش رو خواهید داشت: یا خانه خریده اید و مطمئن هستید چند سالی در آن زندگی خواهید کرد یا مستاجر هستید و قراردادتان یک ساله است.

 

در وضعیت اول با خیال راحت وسایلی هماهنگ با شکل کلی خانه تهیه کنید؛ برای مثال اگر هال به یک مبل ال L نیاز دارد، تهیه اش کنید؛ اما وقتی مستاجر هستید، خیلی در قید و بند فرم خانه نباشید و وسایلی بخرید که اگر قرار به اسباب کشی شد، به خانه های دیگر هم بیایند.

 

اگر فضایتان کوچک است

خرید جهیزیه برای فضای کوچک نیاز به رعایت اصول مربوط به این فضاها را دارد.

 

 

قوانین مهم در تهیه جهیزیه,مهم ترین قوانین در تهیه جهیزیه

خرید جهیزیه برای فضای کوچک نیاز به رعایت اصول مربوط به این فضاها را دارد

 

برای مثال در انتخاب مبلمان یک خانه کوچک نباید سراغ گزینه‌هایی با رنگ‌های تیره رفت؛ چون فضا را کوچکتر نشان می دهند یا نباید از وسایل بزرگ استفاده کرد، بلکه بهتر است سراغ وسایل کم‌جا مثل جدیدترین مدل میز ناهارخوری تاشو و گرد رفت یا از سایر وسایل کوچک و چند کاره ای استفاده کرد که فضای زیادی اشغال نمی کنند.

 

استفاده از آینه روی دیوارها برای بزرگتر نشان دادن خانه یا نورپردازی مناسب توسط آباژور و لامپ های تزئینی روش های دیگری برای بزرگتر نشان دادن فضای منزل هستند.

 

 

با هم انتخاب کنید

به خاطر داشته باشید جهیزیه، وسایل زندگی عروس و داماد است؛ همان طور که موقع انتخاب خانه، باید نظر عروس پرسیده شود، برای انتخاب جهیزیه هم باید نظر داماد را دانست.

 

پس بهتر است برای خریدها با هم مشورت کنید و ترجیحا در کنار هم به خرید بروید. اگر داماد فرصت کافی برای همراهی در خرید ندارد، می‌توانید از خرید اینترنتی به عنوان یک برگ برنده در انتخاب محصولات مورد علاقه هردویتان استفاده کنید.

 

بودجه بندی کنید

از کمک های بزرگی که تهیه لیست جهیزیه به شما می کند، تخمین زدن هزینه حدودی و بودجه بندی است. به خاطر داشته باشید ماموریت مهم شما متعهد ماندن به بودجه ای است که برای تهیه جهیزیه در نظر گرفته اید؛ این ماموریت را به عنوان یک تمرین مالی و یکی از چندین روش صرفه جویی در هزینه‌ ها در نظر بگیرید که از حالا به شما در مدیریت اقتصادی خانه تان کمک خواهد کرد.

 

در این مورد و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بهتر است؛ ابتدا اقلام کاملا ضروری را با کیفیت بالا تهیه کنید و در خانه بچینید و اگر بودجه اضافه‌ای نداشتید تهیه بقیه ریزه‌کاری‌ها را به زمان موکول کنید.

 

در غیر این صورت مجبور می‌شوید تمام وسایل را در شرایطی تهیه کنید که کیفیت پایین و قیمت ارزان دارند و بعد از یک الی دو سال خراب خواهند شد. در این صورت باید مجددا برای خرید یا تعمیرشان هزینه صرف کنید که به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/important2-rules2-dowry.html



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

کاغذ کادو فانتزی چیست؟
نوعی کاغذ برای بسته بندی هدیه است که با طرح های متنوعی که داره مایه میشه هدیه شما جذاب تر به عقیده برسه و شخصی که قراره هدیه بدهید از بسته بندی با کاغذ کادو فانتزی شما لذت خواهد برد.
کاغذ کادو فانتزی میتواند هدیه شما را با ارزش تر اثر دهید و 5مدت ها در ذهن عزیزانتان باقی بماند.

انواع کاغذ کادو فانتزی
از گونه ها کاغذ کادو فانتری میتوانید برای بسته بندی کادو خود برگزیدن کنید اما باید نوعی از کاغذ را برگزیدن کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشد لغایت در اثناء کادو کردن به سخت بر نخورید و اگر کیفیت دلخواه نداشته باشد امکان دارد که کاغذ کادو شما اثناء بسته بندی پاره شود.

کاغذ کادو فانتزی

همچنین باید در اثناء گزینش به اندازه کاغذ کادو فانتزی نیز توجه کنید الی اندازه صحیح را برای کادو برگزیدن کنید. خرید کاغذ کادو فانتزی باید به نحوی باشد که در عین زیبایی کارایی خود را نیز حفظ کند و هدیه از پشت کاغذ کادو قابل گمان زدن نباشد. زیرا برخی از کاغذ کادوهای فانتزی کیفیت دلخواه را ندارد و به راحتی درون بسته بندی دیده می شود.

عکس کاغذ کادو فانتزی
در پیوسته عکس کاغذ فانتزی ها را باهم مشاهده خواهیم کرد که طرح های بروزی هستند و بیشتر افرادی که بدنبال کاغذ هدیه فانتزی هستند از این نوع بهره‌گیری می کنند.

انواع کاغذ کادو فانتزی

طرح کاغذ کادوی فانتزی
کاغذ کادو فانتزی طرح های مختلفی دارد و شما باید بر اساس سن و جنسیت شخص گیرنده کادو آن را برگزیدن کنید این نوع کاغذ های حائز طرح های دخترونه ، پسرونه، کاغذهای مناسب برای گونه ها مناسبت ها و کسان در کل سنین می شود که در پیوسته به شناسایی هر کدام خواهیم پرداخت.

خرید کاغذ کادو فانتزی
اگر شما هم بدنبال خرید کاغذ کادو فانتزی شیک و ویژه هستید در ادامه منظور داریم بهترین های کاغذ کادو فانتزی را برای انواع منش ها معرفی نماییم که با بهترین کیفیت و هزینه مقرون به صرفه میتوانید تعبيه کنید و هدایای خویش را با آنها بسته بندی کنید.

کاغذ کادوی فانتزی مناسب کودکان
کاغذ کادو فانتزی پسندیده کودکان میتوانید از کاغذهایی استفاده کنید که دارای طرح های منش های کارتونی دوست داشتنی آنهاست و از کادویی با این گونه کاغذ لذت بیشتری خواهند برد.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



نمونه هایی از مدل بستن شال و روسری

 

آموزش بستن شال,مدل شال بستن

مدل بستن شال

 

مدل بستن شال,مدل بستن روسری

مدل بستن روسری

 

آموزش بستن شال و روسری,آموزش تصویری بستن شال و روسری

آموزش بستن شال

 

نحوه بستن شال و روسری,طرز بستن شال و روسری

مدل شال بستن

 

مدل شال بستن,بستن شال

بستن شال

 

مدل بستن روسری,آموزش بستن شال

آموزش بستن روسری

 

بستن شال مجلسی,آموزش بستن شال و روسری

مدل بستن شال هنرمندی

 

آموزش تصویری بستن شال و روسری,نحوه بستن شال و روسری

مدل بستن شال بازیگران

 

 

نحوه بستن شال و روسری,مدل بستن روسری

مدل بستن روسری دخترانه

 

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/close-scarf1-education93.html



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



در زیر تعدادی ست لباس هایی معرفی می شوند که هر مجموعه لباس ادغامی از لباس ها و کفش های شیک و مطابق روز می باشد.


لازم نیست رنگ هایی که به کار می روند بیش از حد با هم هماهنگ باشند. 

 

شیک ترین ست های لباس,ست لباس همه جا پوش

مهارت های لباس پوشیدن

 

ست لباس,جدیدترین ست لباس

ست لباس مناسب همه جا

 

ست لباس همه جا پوش,تکنیک های لباس پوشیدن

ست لباس زنانه

 

مهارت های لباس پوشیدن,ست های زنانه مناسب همه جا

ست لباس همه جا پوش

 

ست لباس همه جا پوش,اصولی برای ست کردن لباس

ایده هایی برای ست لباس پوشیدن

 

 

جدیدترین ست لباس,شیک ترین ست های لباس

ست لباس زنانه

 

منبع:

https://www.beytoote.com/mode/mode/dress1-wear-everywhere1.html



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

بهترین رنگ های فصل های سرد, تناژهای رنگ فصول سرد

رنگ های مناسب فصل سرد

 

برای انتخاب رنگ لباس در فصل های سرد سال از رنگ های گرم استفاده کنید.

 

ترکیب رنگ های مشکی و خاکستری

طوسی (خاکستری) از ترکیب رنگ مشکی و سفید تشکیل شده و رنگی خنثی است. یعنی نه رنگ گرم و نه رنگ سرد است. خاصیت رنگ طوسی هم این است که می تواند در کنار تمامی رنگ ها قرار بگیرد و ست زیبایی را ایجاد کند. همچنین رنگ مشکی رنگ خیره کننده و سنگینی است. ترکیب این دو رنگ می تواند از جذابیت ویژه ای برخوردار باشد در صورتی که با ترکیب درستی ست شود.

 

این رنگ ها که همیشه و در بیشتر نقاط دنیا در زمستان و پاییز دیده می شوند و از رنگ های محبوب اکثر افراد است. این دو رنگ جزء رنگ های تیره حساب می شوند.

 

این دو رنگ وقتی کنار هم قرار می گیرند ترکیب رنگی سنگینی را به وجود می آورند که بهتر است بیشتر برای فصل های سرد مثل پاییز و زمستان در لباس هایتان از آن ها استفاده کنید.

 

اکثر افراد چه آنهایی پوست روشن دارند و چه آنهایی که پوست تیره دارند می توانند از آن استفاده کنند. البته در افرادی که مو و چشمان مشکی دارند زیبایی و جذابیت فوق العاده ای دارد.

 

ترکیب رنگ های مشکی و طوسی,آشنایی با رنگ های فصل های سرد

ترکیب مشکی و طوسی از رنگ های مناسب فصل سرد

 

فصل زمستان خاکستری و آبی تیره بپوشید

هر شخص سلیقه خاص خودش را دارد و می تواند هر رنگی که دوست دارد را بپوشد اما بد نیست از رنگ های زمستانی در استایل زمستانی خود استفاده کنید.

 

آبی تیره و خاکستری می تواند جذابیت متفاوتی را در ست لباس های پاییزی و زمستانی برای شما به وجود آورد. این رنگ ها از مناسب ترین و پرطرفدارترین رنگ ها برای فصل سرد زمستان هستند.

 

ترکیب رنگ های فصل های سرد,خاکستری و آبی تیره

در فصل پاییز و زمستان آبی تیره و خاکستری بپوشید

 

قرمز و نارنجی زیباترین رنگ های پاییزی

قرمز و نارنجی از رنگ های گرمی هستند که طراحان لباس برای لباس های پاییزه پیشنهاد می کنند. قرمز و نارنجی جزء رنگ های فصل زمستان هستند که با پوشیدن آن حس خوشایندی را به آدم می دهند. چرا که همرنگ برگ های پاییزی هستند و حال و هوای پاییزی دارند. رنگ قرمز فوق العاده جذاب است و با رنگ های مشکی و سرمه ای ست می شود، در فصل پاییز می توانید با یک مانتو پاییزه یا یک پلیور قرمز یا نارنجی رنگ حسابی خوشتیپ و جذاب شوید.

 

قرمز تند برای افرادی که دارای پوست سفید و روشن هستند مناسب تر است.

 

افرادی که دارای پوست کمی تیره یا گندمی هستند توصیه می شود از قرمزهایی که نه خیلی تند و نه خیلی تیره هستند استفاده کنند. در واقع طیفی بین قرمز تیره و روشن برای آن ها مناسب تر است.

منبع:
https://www.beytoote.com/mode/mode/cold2-season-colors2.html



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

 

بهترین رنگ های فصل های سرد, تناژهای رنگ فصول سرد

رنگ های مناسب فصل سرد

 

برای انتخاب رنگ لباس در فصل های سرد سال از رنگ های گرم استفاده کنید.

 

ترکیب رنگ های مشکی و خاکستری

طوسی (خاکستری) از ترکیب رنگ مشکی و سفید تشکیل شده و رنگی خنثی است. یعنی نه رنگ گرم و نه رنگ سرد است. خاصیت رنگ طوسی هم این است که می تواند در کنار تمامی رنگ ها قرار بگیرد و ست زیبایی را ایجاد کند. همچنین رنگ مشکی رنگ خیره کننده و سنگینی است. ترکیب این دو رنگ می تواند از جذابیت ویژه ای برخوردار باشد در صورتی که با ترکیب درستی ست شود.

 

این رنگ ها که همیشه و در بیشتر نقاط دنیا در زمستان و پاییز دیده می شوند و از رنگ های محبوب اکثر افراد است. این دو رنگ جزء رنگ های تیره حساب می شوند.

 

این دو رنگ وقتی کنار هم قرار می گیرند ترکیب رنگی سنگینی را به وجود می آورند که بهتر است بیشتر برای فصل های سرد مثل پاییز و زمستان در لباس هایتان از آن ها استفاده کنید.

 

اکثر افراد چه آنهایی پوست روشن دارند و چه آنهایی که پوست تیره دارند می توانند از آن استفاده کنند. البته در افرادی که مو و چشمان مشکی دارند زیبایی و جذابیت فوق العاده ای دارد.

 

ترکیب رنگ های مشکی و طوسی,آشنایی با رنگ های فصل های سرد

ترکیب مشکی و طوسی از رنگ های مناسب فصل سرد

 

فصل زمستان خاکستری و آبی تیره بپوشید

هر شخص سلیقه خاص خودش را دارد و می تواند هر رنگی که دوست دارد را بپوشد اما بد نیست از رنگ های زمستانی در استایل زمستانی خود استفاده کنید.

 

آبی تیره و خاکستری می تواند جذابیت متفاوتی را در ست لباس های پاییزی و زمستانی برای شما به وجود آورد. این رنگ ها از مناسب ترین و پرطرفدارترین رنگ ها برای فصل سرد زمستان هستند.

 

ترکیب رنگ های فصل های سرد,خاکستری و آبی تیره

در فصل پاییز و زمستان آبی تیره و خاکستری بپوشید

 

قرمز و نارنجی زیباترین رنگ های پاییزی

قرمز و نارنجی از رنگ های گرمی هستند که طراحان لباس برای لباس های پاییزه پیشنهاد می کنند. قرمز و نارنجی جزء رنگ های فصل زمستان هستند که با پوشیدن آن حس خوشایندی را به آدم می دهند. چرا که همرنگ برگ های پاییزی هستند و حال و هوای پاییزی دارند. رنگ قرمز فوق العاده جذاب است و با رنگ های مشکی و سرمه ای ست می شود، در فصل پاییز می توانید با یک مانتو پاییزه یا یک پلیور قرمز یا نارنجی رنگ حسابی خوشتیپ و جذاب شوید.

 

قرمز تند برای افرادی که دارای پوست سفید و روشن هستند مناسب تر است.

 

افرادی که دارای پوست کمی تیره یا گندمی هستند توصیه می شود از قرمزهایی که نه خیلی تند و نه خیلی تیره هستند استفاده کنند. در واقع طیفی بین قرمز تیره و روشن برای آن ها مناسب تر است.

منبع:
https://www.beytoote.com/mode/mode/cold2-season-colors2.html



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()